Сторінки

Проблемна тема


Формування національної свідомості, почуття патріотизму, європейських та загальнолюдських цінностей на уроках математики та фізики.

Відповідно до Конституції України, Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, «Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2015-2019 роки» одним із пріоритетних завдань освіти є патріотичне виховання молодих поколінь.

З цього приводу у Методичних рекомендаціях наголошується, що патріотичне виховання має наскрізно пронізувати весь навчально-виховний процес, органічно поєднувати національне, громадянське, моральне, родинно-сімейне, естетичне, правове, екологічне, фізичне, трудове виховання, базуватися на національній історії, знанні та відстоюванні своїх прав, виконанні конституційних і громадянських обов’язків, відповідальності за власне майбутнє, добробут та долю країни.

У школі робота з патріотичного виховання молоді проводиться в двох напрямах:

– на позакласних заходах (організація і проведення бесід, диспутів і конференцій патріотичної спрямованості, випуск газет чи брошур, перегляд фільмів, екскурсії, зустрічі з видатними людьми тощо);

– на уроках (організація і проведення уроків математики з використанням матеріалу, що сприятливий для здійснення патріотичного виховання).

На уроках математики патріотичне виховання здійснюється за рахунок розширення змісту освіти, доцільних методів і форм навчання, використання сприятливих виховних ситуацій, а також особистості самого вчителя.

У 5 – 6 класах створюю умови для ідентифікації учня як жителя міста, виховую любов до рідного дому, школи, вулиці, своєї країни, її природи, рідної мови, побуту, традицій. У підручниках для учнів 5-6 класів з математики міститься задачний матеріал, на основі якого можна здійснювати патріотичне виховання, але, я вважаю, в недостатній кількості. Для того, щоб збільшити потенціал патріотичного виховання предмета математики, частіше включаю в зміст уроку задачі, що викликають почуття гордості за рідну країну і стосуються державності, столиці, прапора тощо. 

Крім розв’язування задач патріотичного змісту проводжу уроки-практикуми, впроваджую елементи проектної діяльності.




Під час вивчення теми «Діаграми» учням 6 класу був запропонований міні-проект «Україна в цифрах».



Учні мали обрати один з напрямків, відшукати потрібну інформацію, зробити необхідні розрахунки та побудувати кругову чи стовпчасту діаграми.






Запропоновані напрямки:


  • 5 найбільших озер України

  • 5 найвищих гір України

  • 5 найдовших вулиць міст України

  • 5 найстаріших університетів України

  • 5 найдовших річок України

  • 5 найбільших областей України

  • 5 найбільш населених міст України










В 5 класі був проведений урок-практикум "Визначення об'єму та площі поверхні прямокутного паралелепіпеда".




 Учні власноруч проводили необхідні вимірювання та визначали  об’єми і площі поверхонь прямокутних паралелепіпедів. 





Роль прямокутних паралелепіпедів відігравали свічки виконані в кольорах державного прапору та прапору повстанських організацій ОУН та УПА, що боролись за незалежність України.






Ще один міні-проект «100% українське» в 6 класі був запропонований під час вивчення теми «Відсоткові розрахунки».



  Учні мали визначити відсотковий вміст основних інгредієнтів в найпопулярніших українських стравах.







Учні обирали національну страву, шукали рецепт, виконували розрахунки та знайомили із результатами своєї діяльності.





Були "досліджені" борщ, голубці, вареники, бендерики, грибна юшка, печеня.