Формування національної свідомості, почуття патріотизму, європейських та загальнолюдських цінностей на уроках математики та фізики.
Відповідно до Конституції України, Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, «Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2015-2019 роки» одним із пріоритетних завдань освіти є патріотичне виховання молодих поколінь.
З цього приводу у Методичних рекомендаціях наголошується, що
патріотичне виховання має наскрізно пронізувати весь навчально-виховний процес,
органічно поєднувати національне, громадянське, моральне, родинно-сімейне,
естетичне, правове, екологічне, фізичне, трудове виховання, базуватися на
національній історії, знанні та відстоюванні своїх прав, виконанні
конституційних і громадянських обов’язків, відповідальності за власне майбутнє,
добробут та долю країни.
У школі робота з патріотичного виховання молоді проводиться
в двох напрямах:
– на позакласних заходах (організація і проведення бесід,
диспутів і конференцій патріотичної спрямованості, випуск газет чи брошур,
перегляд фільмів, екскурсії, зустрічі з видатними людьми тощо);
– на уроках (організація і проведення уроків математики
з використанням матеріалу, що сприятливий для здійснення патріотичного
виховання).
На уроках математики патріотичне виховання здійснюється за
рахунок розширення змісту освіти, доцільних методів і форм навчання, використання
сприятливих виховних ситуацій, а також особистості самого вчителя.
У 5 – 6 класах створюю умови для ідентифікації учня як
жителя міста, виховую любов до рідного дому, школи, вулиці, своєї країни, її
природи, рідної мови, побуту, традицій. У підручниках для учнів 5-6 класів з
математики міститься задачний матеріал, на основі якого можна здійснювати
патріотичне виховання, але, я вважаю, в недостатній кількості. Для того, щоб
збільшити потенціал патріотичного виховання предмета математики, частіше
включаю в зміст уроку задачі, що викликають почуття гордості за рідну країну і
стосуються державності, столиці, прапора тощо.
Крім розв’язування задач патріотичного змісту проводжу
уроки-практикуми, впроваджую елементи проектної діяльності.
Під час вивчення теми «Діаграми» учням 6 класу був
запропонований міні-проект «Україна в цифрах».
Учні мали обрати один з напрямків, відшукати потрібну інформацію, зробити необхідні розрахунки та побудувати кругову чи стовпчасту діаграми.
Учні мали обрати один з напрямків, відшукати потрібну інформацію, зробити необхідні розрахунки та побудувати кругову чи стовпчасту діаграми.
- 5 найбільших озер України
- 5 найдовших вулиць міст України
- 5 найстаріших університетів України
- 5 найбільших областей України
- 5 найбільш населених міст України
В 5 класі
був проведений урок-практикум "Визначення об'єму та площі поверхні прямокутного паралелепіпеда".
Учні власноруч проводили необхідні вимірювання та визначали об’єми і площі
поверхонь прямокутних паралелепіпедів.
Роль прямокутних паралелепіпедів відігравали свічки виконані в
кольорах державного прапору та прапору повстанських організацій ОУН та УПА, що боролись за незалежність України.
Ще один міні-проект «100% українське» в 6 класі був
запропонований під час вивчення теми «Відсоткові розрахунки».
Учні мали визначити відсотковий вміст основних інгредієнтів в найпопулярніших українських стравах.
Учні обирали національну страву, шукали рецепт, виконували розрахунки та знайомили із результатами своєї діяльності.
Учні мали визначити відсотковий вміст основних інгредієнтів в найпопулярніших українських стравах.
Учні обирали національну страву, шукали рецепт, виконували розрахунки та знайомили із результатами своєї діяльності.
Були "досліджені" борщ, голубці, вареники, бендерики, грибна юшка, печеня.